Little hipster outfit

Little hipster outfit

“Kleertjes aan! Nu koekje eten!?” (hoofdje schuin, bambi-oogjes)
Deze evolutie in het ‘fotoshoot’-hoofdstuk van Jente-mama activiteiten had ik misschien moeten zien aankomen. De vraag is wie nu wie aan het omkopen is. Maar ik overdrijf. Ze was wel een tijdje zoet met de letters uit de lichtbak. Ze is heel geïnteresseerd in letters sinds ze mijn oud Fisher Price schooltje kreeg voor haar verjaardag (dat met die magnetische letters). Blijkbaar slaat ze die letters ook op in haar hoofdje. Als ze nu een M tegenkomt, roept ze spontaan ‘Moeke’, bij een H ‘Hanne’ (haar meter), bij een W ‘papa’, bij een S ‘mama’. En zo gaat het nog even door. Beeld je dan nu in dat dát kind nicnacjes in haar handen krijgt. Zot feest in huis. Gisteren had ze een S nicnac en stormde ze naar haar schooltje om daar de S te halen. Om vervolgens voor een kwartier als een gek op en neer te springen dat ze die gevonden had. Terecht. Ik heb dan maar mee gesprongen.
Little hipster outfit
“Ze is zo groot.” Hoe vaak hoor ik mezelf dit cliché wel niet zeggen. Haar woorden, haar redeneringen, haar houding. Soms lijkt ze wel een kleine volwassene. Als ze tegen haar papa zegt: “Da’s lief papa!” Of als ze net als ik haar handen in haar zij steekt en ‘hmmm’ zegt. Of als ze tegen Wouter zegt (terwijl ze een vinger omhoog houdt): “Nee papa, niet spelen met druifjes.” Of als ze tijdens onze fotoshoot momentjes naast mij op één knie komt zitten om mee op het schermpje van het fototoestel te kijken.
Alsof het nog niet snel genoeg gaat, heb ik er met deze outfit precies een schepje bovenop gedaan.
Het is allemaal begonnen met de bomber jacket. Voor daaronder wilde ik een topje maken. En bij dat topje hoorde toch nog een rokje. Mijn inspiratie voor de outfit haalde ik bij deze onvermoeibare madam met de allermooiste creaties.
Voor de bomber gebruikte ik dit gratis patroon (2 jaar) van Sew a little seam. Ik gebruikte er de prachtige gemarmerde French Terry van Bambiblauw voor en een muntgroene joggingstof die ik in Maastricht kocht. Ik zette er een rits en een omkeerbare kop. Wouter was alvast heel enthousiast over de omkeerbaarheid van de bomber: “Vroeger was dat zooo cool als je iets aanhad dat ook in de andere richting kon.” Uhu…
Het hoe en wat van die omkeerbare rits kan je hier vinden. Isabelle haar post kwam als geroepen. Enkele dagen nadat ik met de derde tang die ik probeerde het geluk had dat ik de ritskop gewisseld kreeg (en er zelfs nog hetzelfde stoppertje terug op kon moffelen). 🙂
Little hipster outfitLittle hipster outfit
Little hipster outfit
Het topje is een hack van de Grace jurk van Emma en Mona. Ik verlengde het bovenstukje, voerde het hele ding en stikte het onderaan dicht. Super simpel. Debora, echt, merci voor alle inspiratie.
Voor de rok, nog simpeler, heb ik twee rechthoeken aan elkaar gestikt, gefronst en aan een elastiek genaaid.
Het stofje van het topje is van Ikea. Dat voor de rok kocht ik in Maastricht op de stoffenmarkt.
6 thoughts on “Little hipster outfit

Geef een reactie

